2011-01-17 kl. 22:52:37

Flashback

Förut idag i skolan påbörjade vi en ny kurs. En kurs som handlar om bl.a avslappning, stresshantering och överhuvudtaget den mentala/psykiska hälsan. Dagens lektion gick ut på att ligga på en madrass, med kudde (egentligen täcken också men dom var på tvätt) och sova. Är inte det lyx om något? Vi fick lyssna på någon slags avslappnings-cd med någon musik tror jag, och avslappningsprat (typ "slappna av i benet blablabla"). Jag tror alla i hela klassen somnade till och det tog mig raka vägen tillbaka till dagisnivå. Det kändes precis som när man skulle sova middag på dagis, i tre till fem års åldern. Så himla mysigt!

Två sådana lektioner i veckan ska vi ha, ca en och en halv timme var. Hur värt är det inte att åka till skolan och sova en timme varje måndag och onsdag? Nu blir det väl inte bara sova, men en himla massa avslappning och massage blir det iallafall. Så värt! Det borde införas förmiddagslur på alla skolor tycker jag. Mycket lättare att klara av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0