2009-11-17 kl. 16:20:07

Beslutsångest..

Snart ska vi välja inriktning i skolan, med snart menar jag på torsdag! Nästan hela tiden har jag viljat gå LogistikAdministration, men nu helt plötsligt har jag ingen aning om vad jag vill gå! Förutom att jag inte vill gå något av det jag kan gå på Wuc.. Eller jo jag har en aning om vad jag vill gå, jag vill gå Omvårdnad. Jag vill bli sjuksköterska och kanske senare barnmorska. M e n vill jag verkligen gå om ett år? Iochförsig skulle det bli ett ganska skönt år, eftersom att åtta (eventuellt tio) av dom kurserna jag kommer läsa i ettan är jag då redan klar med och kan då fokusera mer på dom andra kurserna som då (förhoppningsvis) resulterar i högre betyg osv.

Omvårdnad verkar så mycket roligare än logistikadministration också.. Företagsekonomi, administration och logistik. Det är ungefär det vi har hela tiden. Inte okej! Jag vill läsa psykologi och allt annat roligt som man kan göra på OP. Går jag på Plusgymnasiet så kan man dessutom bli certifierad massör, licensierad gruppträningsinstruktör och diplomerad spa-terapeut. Men går jag Risbergska så får man ju körkortet, och det har jag faktiskt ingen aning om hur det är på Plusgymnasiet.. För tillfället lutar det åt att byta iallafall, till Plusgymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0