2009-11-20 kl. 15:54:40

Risbergska here i come!

Jag har bestämt mig. Äntligen! Nästa höst kommer jag att börja på Omvårnadsprogrammet på Risbergska skolan, och förhoppningsvis får jag Sarah med mig också, men det verkar som det nu iallafall :)

Om allt går rätt så kommer det bli så att vi går kvar i YF09 fram till sommaren. Alltså väljer vi YF nu för att ha kvar samma lärare i kärnämnena som blir det enda vi kommer att läsa. Den övriga tiden blir det praktik för oss. Det kommer bli sååå bra, allt känns helt rätt nu! Jag skulle bara må sämre och sämre av att gå kvar på Wuc känner jag. Det finns verkligen ingen linje där som lockar, överhuvudtaget. Lite halvjobbigt att gå om ett år men det är sååå värt det, hellre det än att börja om helt på universitet som jag kanske inte ens kan bli då.

På torsdag är det öppet hus på Risbergska, självklart ska vi dit. Vi ska också försöka fixa en tid med studievägledaren på Risbergska också.. Ååååh jag vill byta nu! Jag vill inte gå en dag till på Wuc.. Eller jo, men ingen av dom inriktningarna..

Nu vill jag bara att nästa termin ska börja, att jag ska fixa en bra praktikplats fort och sen att det blir sommarlov och sen Risbergskaaaaaa! Orkar inte vänta.
Jag vill börja omvårdnad. Jag vill ta studenten. Jag vill plugga till sjuksköterska på universitet för att sedan plugga vidare till barnmorska. Och jag vill det NUUU!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad kul! :D Lycka till :D

2009-11-21 kl. 13:38:13
URL: http://victoriaajohansson.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh vad roliiigt! Riset är grymt, op är grymt, och våran studievägledare är också grym. Ses på torsdag :*

2009-11-22 kl. 20:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0