2010-08-10 kl. 00:37:53

I have decided

Ni vet husdjursproblemet? När jag flyttar? Det är löst nu. Jag hoppas det iallafall.

Jag har hittat ett hus jag vill hyra lägenhet i. Tyvärr är det inom ÖBO så antagligen kommer jag få vänta tills jag blir arton, och antagligen kommer det bli svårt då också, men jag ska kämpa! För det här är någonting jag verkligen vill. Visst, jag får väl stå ut ett år med tidiga morgnar, stadsbussåkande osv osv. Men det kanske är värt det.. Istället för att hyra en lägenhet nu under första året och sen behöva flytta, igen. Men det kanske finns en liten chans fortfarande att få en ÖBO-lägenhet innan.. We'll see.

Iallafall, tillbaka till ämnet. Den lägenhetshuset jag vill bo i är helt perfekt, perfekt läge, perfekt hyra och allting. Det ligger på Öster, precis brevid WUC. Perfekt när jag bor i skolan, perfekt även när jag har tagit studenten. Det är så himla fint där så jag skulle kunna tänka mig att bo där hela mitt liv! Okej, kanske inte i en etta men i det området. Eller nej, inte när jag skaffar familj och så, för då vill jag bo på landet, men fram tills dess iallafall!

Och ja, än en gång; tillbaka till ämnet. Om jag får hyra en lägenhet så pass nära min skola så kan jag uppfylla typ min högsta önskan ever. Jag skulle utan problem klara av att ha en hund samtidigt som jag går i skolan. Inte än alltså, jag tänker mig ungefär till nästa sommar. Då jag kan vara hemma heeeela sommarlovet för att ta hand om vovven, och sedan när skolan börjar kommer jag kunna gå hem varje rast, även om det är tiominutersraster, eftersom att lägenheten ligger så himla nära. Dessutom ligger ett motionsspår bara ca 500 m (om ens det?) bort som vore perfekt att gå långa promenader i. Jag hoppas verkligen kunna genomföra detta också, för jag vill sooo bad! Eftersom jag vägrar bo helt alone så slipper jag katt, kanin, iller och alla andra djur jag drog upp i det gamla inlägget hehe. Det känns som en helt perfekt lösning! Jag hoppas verkligen att jag klarar av det, mer än allt!

Jag har iallafall bestämt mig nu, jag ska försöka för allt jag har att för det första; få hyra en lägenhet, för det andra; få hyra en lägenhet i rätt område, förhoppningsvis rätt hur också, och för det tredje; skaffa en underbar liten hund. Eller ja, stor skulle jag vilja ha också men det känns lite elakt att stänga in en stor hund i en lägenhet, när den egentligen behöver mer utrymme.


Tvingar ingen att läsa, det här var nog mer för att jag själv ville skriva av mig och inte för att berätta för er läsare. Menmen, ni gör som ni vill. Mitt skrivbegär har stillats iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0