2010-01-31 kl. 21:44:41

Tankar

Det känns som att min blogg numera består av 50% shopping och 50% skolsnack ungefär. Shopping kan man ju aldrig få för mycket av, men skola? Skitsamma, måste bara skriva av mig lite.

Längtar så sjjuuuuuuukt mycket till hösten. Omvårdnadsprogrammet, Risbergska, ny klass (inte för jag inte gillar min klass nu, och inte för att jag inte kommer sakna den, men kan bli kul med nytt folk också.), nya lärare och allt sådant. Förhoppningsvis blir det väl mer att göra också. Blir faktiskt rastlös av att aldrig göra någonting vettigt i skolan. Som förra veckan, satt och bläddrade i H&M-katalogen hela engelskalektionen. Känns lite sådäääär.... jättenödvändigt. Och så längtar jag faktiskt efter att läsa alla omvårnadskurser. Att äntligen få läsa någonting som man är aaaaningen mer intresserad av än logistik, administration och företagsekonomi.. I och för sig läser jag inte det nu heller. Men jag gjorde ju faktiskt det förra terminen.

Sedan så vill jag ta studenten också, helst nu. Och börja plugga till sjuksköterska, fast helst skulle jag vara klar med allt redan nu och kunna börja jobba. Också en sak jag längtar efter. Att börja jobba som sjuksköterska. Förut ville jag ju plugga vidare till barnmorska, men just nu känns det som att det kan vänta lite. Kanske senare, men jag jobbar nog hellre som sjuksköterska några år först.. Det verkar så himla kul. Efter att Julia berättade om hennes systers andra dag på jobbet så tänker jag heeeeeeeela tiden på hur mycket jag vill börja jobba nu. Det kanske inte är världens mest välbetalda jobb, men det tillför så mycket bra erfarenheter. Dåliga också, såklart, men det är ändå värt det. Att få hjälpa människor dagligen är nog sjukt kul. Okej, man skulle kunna jobba som läkare och skulle säkert bli ännu mer uppskattad. Men det har jag nog inte psyket för.. Sjuksköterska räcker nog bra för mig.

Nu har jag säkert skrivit helt osammanhängande, men jag skrev det bara för att skriva av mig lite. För min skull, och ingen annans. Och sedan så är det ändå bara Julia som orkar läsa den här feting texten så, hon får leva med att den är konstig.



Kommentarer
Postat av: Julia

haha klart jag har läst hela, och jag gillar att du är konstig :*

2010-01-31 kl. 22:08:06
Postat av: Siiiiister

Öhm jag tror du underskattar mig lite för mkt. Jag läser alltid allt? ^^

2010-02-02 kl. 12:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0