2010-06-23 kl. 12:51:30
Roooooligt
Eh, om någon ville veta så ska man behandla olika typer av kunder såhär:
Tyst: Prata mycket, ställ frågor och försök få igång samtalet.
Pratsam: Lyssna på vad kunden har att säga och svara på frågorna.
Osäker/Nervös: Prata tydligt och försök lugna ner kunden genom att förklara ordentligt hur varan fungerar och vad det finns för funktioner.
Aggressiv: Ta kunden åt sidan, be honom lugna ner sig och ta reda på vad felet är.
Hhahaha, och ändå fick jag VG i företagsekonomi A!
Tyst: Prata mycket, ställ frågor och försök få igång samtalet.
Pratsam: Lyssna på vad kunden har att säga och svara på frågorna.
Osäker/Nervös: Prata tydligt och försök lugna ner kunden genom att förklara ordentligt hur varan fungerar och vad det finns för funktioner.
Aggressiv: Ta kunden åt sidan, be honom lugna ner sig och ta reda på vad felet är.
Hhahaha, och ändå fick jag VG i företagsekonomi A!
Kommentarer
Trackback